Blog
Přitahují vás sociální sítě a chtěli byste se jim věnovat i profesionálně? Láká vás vidina práce na pozici social media manažera? Co je jeho hlavní náplní práce a lze tento obor vůbec studovat? Jaké znalosti a dovednosti by měl ovládat dobrý social media manager? Čtěte dál.
Social media manager je marketingový specialista, který má primárně na starosti správu sociálních sítí. Při celosvětovém počtu uživatelů největších sociálních sítí jsou kvalitně připravené marketingové aktivity distribuovány prostřednictvím těchto kanálů často tím nejúspěšnějším způsobem propagace zboží a služeb. Právě social media manager je zodpovědný za správu těchto účtů a správu všech příspěvků na nich. Můžete se setkat s interním social media manažerem, který se stará o marketing v jedné firmě, ale také se specialistou na sociální sítě, jenž pracuje v agentuře nebo na vlastní pěst pro větší množství klientů.
Na rozdíl od copywritera, SEO specialisty či grafika nebo programátora je social media manager pozice, na níž musí uchazeč ovládat obrovské množství drobných dovedností svých kolegů z oddělení marketingu. Dobrý a samostatný social media manager musí umět dobře psát, aby dokázal publikovat poutavé posty, stejně tak musí mít nadání na grafiku, aby k nim dokázal připravit zapamatovatelné vizuály, neměla by mu být cizí ani práce s editováním videí. Měl by se vyznat i v oblasti legislativy. Konkrétně v tom, co je v reklamě na sociálních sítích na hraně zákona a čemu by se měl vyhnout. Je pravdou, že ve větších firmách nebo marketingových agenturách mohou textové i vizuální (grafické, video) příspěvky pro social media managera připravovat ostatní členové týmu. Zejména v menších firmách však má často celý marketing na starosti jedna osoba. A právě kvůli tomu je zapotřebí, aby byla zcela samostatná.
Máte zájem o studium, ale potřebujete více informací? Kontaktujte nás.
Hlavním pracovním prostředím social media managera jsou přímo sociální sítě. S jejich neustálým rozvojem a změnami, které nastávají v jejich fungování, a v diametrálně odlišném přístupu k algoritmům, jež zobrazují obsah registrovaným uživatelům, je třeba naučit se používat každou sociální síť zvlášť a optimalizovat jednotlivé marketingové aktivity. A to tak, aby vždy měly co největší dosah a oslovily tak potenciální zákazníky.
Kromě tvorby a následné distribuce obsahu na sociálních sítích tvoří velkou část jeho práce komunikace se zákazníky a moderování obsahu (komentářů), kterými uživatelé reagují na zveřejňované příspěvky. Manažer sociálních sítí by měl mít dobré komunikační dovednosti a měl by perfektně ovládat veškeré informace o nabízených službách nebo produktech, aby uměl věcně a promptně odpovídat na případné otázky publika.
Kde se naučit věci, které potřebuje dobrý social media manažer? V naší nabídce naleznete například studijní program Marketingové komunikace, jehož neodmyslitelnou součást tvoří i sociální sítě a marketingové aktivity s nimi spojené. Neváhejte a pošlete si online přihlášku ke studiu.
Přes 20 studijních programů poskytuje nabídku, ze které si skoro každý vybere.
Odkud jsme, kam směřujeme, čím se řídíme a na jak pevných základech stojíme?
Většinou univerzity tvoří fakulty. U nás fakulty stvořily Panevropskou univerzitu. Proč? Jak?
Stvořit vysokou školu býval pouhý sen. Za jednadvacet let jsme ale dospěli – stali se Panevropskou univerzitou!
ADRESA
© Panevropská univerzita 2025
Spálená 76/14, 110 00, Praha 1
Michálkovická 1810/181, 710 00, Ostrava
T: 810 888 500
© Panevropská univerzita 2025
Bakalářské programy
Fakulta VŠO
International (English)
Bakalářské programy
Fakulta VŠPP
International (English)
Bakalářské programy
Fakulta VŠO
International (English)
Bakalářské programy
Fakulta VŠPP
International (English)
Bakalářské programy
Fakulta VŠO
International (English)
Bakalářské programy
Fakulta VŠPP
International (English)
Bakalářské programy
Fakulta VŠO
Bakalářské programy
Fakulta VŠPP