Marketingoví specialisté jsou v dnešní době mimořádně vyhledávanou „komoditou“ a žádná firma se bez odborníka na marketing neobejde. Ve skutečnosti najdeme i v menších firmách celá marketingová oddělení, která se starají o veškeré propagační aktivity. Moderním způsobem správy marketingových aktivit je také takzvaný outsourcing, kdy se o reklamní záležitosti společnosti stará externí marketingový specialista nebo agentura. Co vlastně dělá marketingový specialista a jak se jím můžete stát?
Marketingový specialista
Specialista marketingu je odborník na reklamní aktivity, na jehož ramenou stojí, nebo naopak padá celá image společnosti, značky, instituce nebo produktu. Marketingový specialista by měl být opravdu multitalentovaný člověk, který dobře rozumí neustále se vyvíjejícím trendům v reklamě, má cit pro design, grafiku a text, ale zná i legislativní stránku reklamní činnosti a zvládne samostatně navrhovat a řídit všechny reklamní kampaně v online i offline mediálním prostoru.
Marketingový specialista náplň práce
Co dělá marketingový specialista? V závislosti na tom, zda za marketingovým specialistou stojí celý tým špičkových lidí, se výrazně mění také náplň práce marketingového specialisty. Hlavním úkolem marketingového specialisty nebo manažera je navrhování a realizace reklamních aktivit a kampaní. Spolu s tím souvisí i dobrý přehled a pravidelný monitoring trhu, sběr data, jejich analýza a vyhodnocování, na základě čehož lze vytvořit efektivní kampaň s požadovaným dosahem. Marketingový specialista vybírá vhodné komunikační kanály a spolu s nimi i odborníky na konkrétní oblasti, kteří celou kampaň připraví (grafik, copywriter, fotograf a podobně). Sám by měl však částečně ovládat všechny tyto disciplíny.
Máte zájem o studium, ale potřebujete více informací? Kontaktujte nás.
Specialita online marketingu
Zejména v posledních deseti letech je nejžádanějším odborníkem na marketing právě specialista na internetový marketing. Specialista na online marketing se poměrně úzce profiluje čistě na takzvaný digitální marketing. Od toho se odvíjejí i další dovednosti, které by měl online marketingový specialista ovládat. Ve světě internetového marketingu najdeme navíc rozdělení na užší specializované odborníky pro jednotlivá odvětví, jako je například manažer sociálních sítí, SEO specialista, PPC specialista a další. Každý z těchto oborů si však k základnímu pochopení jeho aktivit zaslouží alespoň podobně dlouhý samostatný článek.
Dovednosti marketingového specialisty
Marketingový specialista se v internetové době již během studia soustředí zejména na digitální stránku marketingových aktivit. Předměty jako marketing online vyhledávání, marketing sociálních sítí, mezinárodní marketing a komunikace, ale také webový marketing nabídnou studentům všechny potřebné teoretické znalosti i praktické dovednosti, pomocí kterých může spolehlivě řídit marketingové aktivity, a to interně ve společnosti, ale i externě, na některé z pozic v online marketingových agenturách.
Chcete se stát specialistou na marketing?
V nabídce Panevropské univerzity máme studijní program Marketingové komunikace, který můžete studovat v prezenční i v kombinované formě, v Praze i v Ostravě, a nově můžete začít studovat již v únoru, díky čemuž nemusíte čekat na začátek dalšího akademického roku.